25.01.19

Foreningen Grønlandske Børn søger økonomiansvarlig

Er du økonomimedarbejder med bred erfaring, mod på udvikling og gode IT-kompetencer? Kan du arbejde selvstændigt og med stort ansvar, men er det samtidig en selvfølge for dig at hjælpe dine kollegaer i hverdagen? Så er det dig, vi søger i Foreningen Grønlandske Børn – en mindre NGO, der arbejder for at sikre gode vilkår for grønlandske børn, unge og deres forældre.

Du vil blive en del af vores administrative team, der foruden dig består af vores administrative medarbejder (der bl.a. bistår i det økonomiske arbejde med bogføring), samt vores koordinator for drift og fundraising (teamleder). Teamet er nystartet, og du skal derfor have lyst til at bidrage til at opbygge samarbejdet, som er forudsætningen for de gode arbejdsgange. Du refererer til og samarbejder med din teamleder, foruden generalsekretæren.

 

I jobbet vil du arbejde med alle facetter af økonomiarbejdet. Dine opgaver omfatter bl.a.:

  • Budget- og regnskabsaflæggelse
  • Bistå projektledere med budgetlægning
  • Regnskabsopfølgning med projektledere
  • Debitor-, kreditor- og finansbogholderi
  • Afstemninger
  • Diverse indberetninger
  • Servicering af medarbejdere ift. udlæg mv.
  • Analyse af fundraisingaktiviteter og -økonomi
  • Udvikling af økonomistyring og -redskaber, herunder IT-systemer, samt nye arbejdsprocedurer

 

Din profil
Du har flere års bred erfaring med økonomiarbejde, arbejder selvstændigt og struktureret. Du er nysgerrig og udviklingsorienteret, men god til at holde overblik og jonglere med mange deadlines samtidig. Du har et godt blik for optimering af arbejdsgange.

Vores indsats og aktiviteter er vokset betydeligt de senere år, og det betyder en stigende grad af digitalisering i vores administration. For stillingen betyder det bl.a., at du vil stå i spidsen for implementering af et nyt system til elektronisk bilagshåndtering. Du skal derfor have udpræget teknisk flair og kunne begå dig på nye IT-platforme.

Det er en forudsætning for stillingen, at du er en habil bruger af Excel og har kendskab til MS Dynamics Navision 2016 eller lignende økonomisystem. Kendskab til Acubiz One (elektronisk bilagshåndtering) og Collectaz (fundraisingdatabase) vil være en fordel.

 

Vi tilbyder dig

  • Et fleksibelt arbejde med stor frihed i opgaveløsning
  • Et godt og dynamisk arbejdsmiljø i et lille sekretariat med høj faglighed og engagerede kolleger
  • En organisation i udvikling og stor grad af inddragelse i udviklings- og arbejdsprocesser
  • Løn og vilkår i øvrigt følger Dansk Erhvervs overenskomst med HK Privat

 

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37t/u med ansættelse snarest muligt. Din daglige arbejdsplads er på Balders Plads 1 på Nørrebro i København.

 

Hvem er vi?

Foreningen Grønlandske Børn arbejder for grønlandske børn og unge i Grønland og Danmark. Gennem vores indsatser styrker vi grønlandske børn og unge og øger deres ressourcer og muligheder. Vores mål er en tryg barndom for alle grønlandske børn, og at flere grønlandske unge gennemfører deres uddannelse. Se mere på www.fgb.dk.

 

Send din ansøgning og dit cv til job@fgb.dk og anfør ”økonomiansvarlig” i emnefeltet. Deadline for ansøgning er søndag d. 17. februar 2019. Første runde ansættelsessamtaler finder sted d. 20. februar, mens anden runde samtaler finder sted d. 25., 26. eller 27. februar. Samtalerne foregår i sekretariatet på Balders Plads i København.

 

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte koordinator for drift og fundraising Nanna Jochumsen på tlf: 5210 0260 eller generalsekretær Puk Draiby på mobil: 2856 5419.